For skoler

Læreren kunne fange hele klassen i åndeløs spænding og få os til at glemme når klokken ringede.
Vi sad alle med blikket rettet mod læberne og de levende øjne.
Vi kom til fjerne lande og mødte sære figurer, uden på noget tidspunkt at forlade klassen.
Dét er historiefortælling.

Her er mine forløb med medinddragende fortællinger til alle klassetrin.

FortællerAngreb - alle klassetrin

200 skoler over hele landet har haft et FortællerAngreb. Det banker på klassens dør, en mand træder ind og begynder at fortælle en historie. Alle er optaget af fortællingen. 10 minutter senere siger fortælleren farvel og timen fortsætter. I frikvarteret spæner de ud for at fortælle de andre klasser, hvad der skete. Klokken ringer ind...hvad vil der nu ske?

Lærerne er instrueret om denne tilsyneladende almindelige skoledag. Alle klasser får 3 besøg. Der fortælles for alle skolens klasser på deres niveau. Når dagen er omme summer 40 historier på skolen.

100 % sproglig opmærksomhed

• Kompetenceområde: Fortolkning og kommunikation.
• Færdigheds- og vidensmål: oplevelse/indlevelse, undersøgelse,
dialog og krop/drama

Flere skoler bestiller sammen og får rabat!

Book nu

Forestillinger - alle klassetrin

Lyset er dæmpet i lokalet og åndedrættet er tilbageholdt. Historien folder sig ud og tager dig med på en lang forunderlig rejse igennem kendte og ukendte landskaber. Det er de store fortællinger som udspiller sig.

Mød skæve personer på kanten af virkeligheden og fantasien. Med humor, fart og gakkede scenarier hvirvles du ind i hæsblæsende ramasjang og nærhed der løfter lidt af huden. Latter, uhygge, tab og kærlighed.
Forestillinger er tilpasset klassetrin.

Se mere:

Forestillinger
• Kompetenceområde: Fortolkning og kommunikation.
• Færdigheds- og vidensmål: oplevelse/indlevelse, undersøgelse, dialog og krop/drama


Book nu

Workshop i historiefortælling - for 3.- 9.kl

Tre workshops:
"Der var engang."
En række folkeeventyr fra vores store kulturskat. Eleverne kommer selv til at fortælle dem.

"Har du hørt dengang jeg …..?"
Eleverne fortæller deres egne historier, bliver bedre og mere nuanceret i at fortælle dem levende.

"Hør lige hvad jeg har læst!"
Arbejde med korte tekster evt. med billeder, målet er at eleverne gør historierne til deres egne.

Der arbejdes med;
• eget udtryk, så det bliver mere levende.
• kontakt / fokus, krop og stemme.
• sproget (mere præcist og nuanceret).
• at give konstruktiv respons.


Book nu

Lystløgneren - for 3.- 9.kl

Jeg fortæller 4 historier for eleverne og de skal spotte løgnehistorien.

Det er Fakta og Fiktion, som går hånd i hånd. Jeg gør alt for at eleverne ikke gætter hvilken der er løgnen. Kildekritik anvendt live. Stærkt oplæg til et emne forløb om: troværdighed / løgn eller Journalistik / forførelse. Der er mange følelser på spil. Det er latter og pinligheder. Et hit til de store elever.

• Kompetenceområde: fortolkning og kommunikation.
• Færdigheds- og vidensmål: fortolkning, vurdering, perspektivering og sproglig bevidsthed.






Book nu
  • "Det var intet mindre end fantastisk, at komme hjem fra arbejde og høre Augusta genfortælle historierne fra FortællerAngreb. Hun fortalte og fortalte, forvrængede sin stemme, lavede fakter, og jeg ved ikke hvad. Hun var slet ikke til at stoppe!"
    Christoffer Jelstrup
    Forælder Holbæk Real skole
  • ”Mor, der skete det fedeste i skolen i dag……”
    Elev
    FortællerAngreb på Hvalsø skole
  • "FortællerAngreb rammer hele skolen og giver en stor fælles oplevelse. Jeg gik rundt med at stort smil resten af dagen. En dejlig oplevelse og de bedste anbefalinger fra Vallensbæk."
  • "Det var virkelig FEDT!!! Kolleger henvendte sig med stjerner i øjnene; de ville endda have mig til at love, at jeg bestiller FortællerAngreb igen til næste år. Eleverne fik én på opleveren, og de blev nødt til, at rumme én, der gik over diverse teenage-grænser. Så tusind tak!"
    Ann Grünberg, lærer
    Skottegårdsskolen